Onet z serwisem dla "nowoczesnego seniora"

Onet wystartował z nowym społecznościowym projektem, którego celem jest łączenie pokoleń i odnawianie rodzinnych więzi, a także edukowanie seniorów w zakresie korzystania z internetu.

Projekt Onetu Przez Pokolenia promowany hasłem: "akcja, która łączy generacje" tworzony jest we współpracy z partnerami: UPC Polska, Eurobankiem, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI) oraz Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności (PAFW).

Jego celem jest przede wszystkim promowanie internetu wśród osób starszych i zachęcanie ich do aktywnego odkrywania możliwości jakie niesie ze sobą uczestnictwo w sieciowej społeczności.

Strona projektu to "głos" akcji, a zarazem jedno z najbardziej przyjaznych miejsc dla starszych osób w przestrzeni internetowej - deklarują twórcy inicjatywy.

Na witrynie znajduje się kilka tematycznych działów. Dla nieufnych wobec internetu przeznaczona jest "Akademia e-seniora UPC", gdzie krok po kroku początkujący starszy internauta dowie się: jak korzystać z poczty e-mail i jak wyszukiwać informację w internecie. Dostępne są także sygnowane przez partnerów akcji poradniki: Jak to zrobić? (dotyczy wszechstronnego wykorzystania internetu i technologii), Finanse z Eurobankiem, Gotowanie oraz Zdrowie i Medycyna.

Akcji "Przez pokolenia" towarzyszy konkurs "Historia z myszką", na który wysyłać należy zdjęcia sprzed lat wraz z opisaną ich historią.

Zamierzamy promować wizerunek "nowoczesnego seniora", który nie tylko sam zna się na komputerach i Internecie, ale także propaguje taką właśnie postawę w swoim środowisku - brzmią cele akcji i witryny przez-pokolenia.pl. Wierzymy, że Internet jest jednym z narzędzi budujących więzi między pokoleniami. Naszym celem długofalowym jest zlikwidowanie "bariery technologicznej" dzielącej dziś starszych i młodszych.