Wideo on-line cieszy się coraz większą popularnością

W październiku amerykańscy internauci obejrzeli w sieci 13,5 mld nagrań wideo, wynika z najnowszego raportu comScore. Jest to wzrost oglądalności o 45 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.

Więcej niż 147 mln ludzi, czyli 77 proc. użytkowników internetu z USA obejrzało wideo on-line w październiku.

Nie zaskakuje, że aż 80 proc. osób pomiędzy 18 a 34 rokiem życia oglądało podczas omawianego miesiąca filmy w sieci. Jest to najaktywniejsza grupa wiekowa pod tym względem, która przeznacza też na oglądanie najwięcej czasu w porównaniu z innymi grupami.

Rekord w październiku ustanowiło Google, przyciągając przed ekrany komputera użytkowników, którzy wygenerowali 100 mln unikalnych wyświetleń wideo. Lwią część oferty Google stanowi YouTube - 99,5 mln ludzi obejrzało w ciągu miesiąca aż 5,4 mld filmów na tym właśnie serwisie, podaje raport.

Na drugim miejscu, z miesięczną widownią liczącą 61 mln widzów znalazło się Fox Interactive. Kolejne miejsca w rankingu należą do Yahoo, Microsoft, Viacom i Hulu.

Google pochwalić może się również tym, że internauci obejrzeli na stronach wyszukiwarkowego giganta znacznie więcej filmów niż na innych serwisach. Średnio osoba korzystająca ze stron Google obejrzała 53 widea. Na serwisach należących do Fox internauta obejrzał już tylko osiem filmów.

Podczas gdy dzieła tworzone przez użytkowników YouTube wyraźnie przeważają ilościowo, wiele znajdujących się w pierwszej dziesiątce rankingu comScore stron emituje produkcje, które pierwotnie zostały stworzone dla telewizji czy na ekrany kin. Profesjonalni producenci coraz częściej oferują swoje filmy przez sieć. Mimo to wielu z nich wciąż stara się wypracować model, który nie będzie zagrożeniem dla ich obecnego źródła utrzymania.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.