Google potrzebuje więcej kliknięć?

Aż o 52 proc., w ciągu dwóch ostatnich kwartałów br. roku, zwiększyła się liczba reklam wyświetlanych w wynikach wyszukiwania Google. Wszystko wskazuje na to, że wyszukiwarkowy gigant stara się zwiększyć swoje przychody w każdy możliwy sposób.

Google w czwartym kwartale tego roku serwuje średnio 3,82 reklamy na słowo kluczowe - wynika z badania agencji marketingowej AdGooroo.

Jak podaje alleyinsider.com, jednym z powodów tak dramatycznego wzrostu reklam jest to, że podczas I i II kwartału Google eksperymentowało z mniejszą ilością reklam w wynikach wyszukiwania. Niestety, to rozwiązanie nie zdało egzaminu i powrócono do emitowania większej ilości reklam.

Jasne jest także, że Google próbuje zwiększyć przychody w każdy możliwy sposób. Google umieściło już reklamy w takich produktach, jak np. Google Images, News, Finance, Google Maps i w wyszukiwarce na YouTube.

Źródło: alleyinsider.com, adgooroo.com