Reklamy w grach nadal mało popularne

Eksperci od lat przewidują, że rynek reklam umieszczanych w grach komputerowych będzie kiedyś niezwykle dochodowym interesem. Okazuje się jednak, że to "kiedyś" coraz bardziej oddala się w czasie.

Biznesmeni jacy przybyli na konferencję Reuters Media Summit są zdania, że już niedługo firmy będą musiały poszukać nowych sposobów na dotarcie do większej ilości klientów Tym sposobem może być właśnie umieszczanie reklam w grach komputerowych.

Jednak okazuje się, że do tej pory marketing tego typu nie jest zbytnio popularny. Shane Kim z Microsoft twierdzi, że w najbliższych 6 czy 12 miesiącach sytuacja ta nie ulegnie zmianie. W tym roku wydatki na reklamy w grach osiągnęły kwotę 100 milionów dolarów amerykańskich. Warto zauważyć, że nie jest to kwota znacząca.



Strauss Zelnick, prezes Take-Two Interactive, twierdzi że zna przyczynę takiego stanu rzeczy.

"Reklamy w grach są mało popularne, ponieważ denerwują. Odciągają one uwagę od rozrywki co nie podoba się zbytnio graczom, którzy z reguły poszukują chwili spokoju. Moim zdaniem marketing tego typu może zaistnieć jedynie w sportowych tytułach, ponieważ tylko tam wygląda to naturalnie"

Nieco odmiennego zdania jest Nick Brien, prezes Mediabrans (firmy zajmującej się produkcją reklam). Jego zdaniem, wzrost nakładów na reklamy w grach komputerowych nastąpi wcześniej czy później.

"To ogromny rynek i ogromne możliwości. Na razie jest to nisza, ale jestem przekonany że z czasem się to zmieni. To tylko kwestia czasu."

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.