Kupują w sieci, mimo iż zostali oszukani

Ponad 60% internautów przepytanych przez portal Magiczny Kraków przyznaje, że kupuje przez internet mimo, iż zostali już kiedyś w ten sposób oszukani.

"Dziennik Polski" podaje wyniki sondażu na temat zakupów w sieci przeprowadzonego wśród ponad 1200 internautów przez portal Magiczny Kraków. Okazuje się, że ponad 61% badanych kontynuuje zakupy w e-sklepach, mimo wcześniejszych złych doświadczeń związanych z różnymi oszustwami w tej kwestii.

Tylko niecałe 2% respondentów zrezygnowało z usług internetowych sprzedawców po tym, jak zostali oszukani. Prawie co piąty ankietowany (19%) wyraził swoje zadowolenia z tej formy sprzedaży, a 17,5% preferuje zakupy w tradycyjnych sklepach.

Ludzie, mimo złych doświadczeń, nadal decydują się na zakupy w sieci - zwraca uwagę cytowany przez "Dziennik Polski" Michał Marszałek, miejski rzecznik konsumentów. By zmniejszyć prawdopodobieństwo oszustwa, należy przede wszystkim sprawdzić z kim zawieramy transakcje, czy jest to zarejestrowana firma czy też osoba prywatna, ponieważ tylko w pierwszym przypadku możemy dochodzić naszych praw konsumenckich - przestrzega Marszałek dodając, że nie należy zapomnieć o sprawdzeniu wszystkich danych geograficznych i teleadresowych firmy. Dobrze jest też zadzwonić i upewnić, czy podany na stronie numer telefonu jest rzeczywiście do tej firmy.

Klient kupujący przez internet ma prawo oddać w ciągu 10 dni nienaruszony towar. Trzeba w tym celu wysłać pismo do kontrahenta i zawiadomić go o tym, a następnie odesłać sam towar.

Wg czerwcowego raportu "E-commerce" opracowanego przez Gemius S.A, 66% polskich internautów choć raz dokonało zakupu za pośrednictwem sieci. Aukcje internetowe cieszą się większą popularnością niż sklepy - ponad trzy czwarte kupujących on-line nabywa produkty właśnie na aukcjach, zaś 60% w sklepach.

Źródło:"Dziennik Polski"