Behavia: oferujemy użytkowników a nie witryny

Ruszyła behavia - jedyna w Polsce i jedna z pierwszych w Europie sieć typu Audience Network. Reklamodawcy wykupują tu "konkretnych użytkowników", którym wyemitowana zostanie kampania, niezależnie od witryny, na której internauci aktualnie przebywają.

Nowy projekt na rynku reklamy internetowej wykorzystuje zaawansowane techniki targetowania behawioralnego. Behavia jest jedyną w Polsce siecią reklamy internetowej typu Audience Network, a więc oferująca emisję kampanii internautom o wskazanych przez reklamodawcę cechach, bez względu na odwiedzane przez nich witryny

Chcemy zrewolucjonizować sposób zakupu kampanii reklamowych w internecie. Obowiązujący dotąd model CPM, zakładający sprzedaż według liczby odsłon, w praktyce oznacza wyświetlanie reklam wszystkim użytkownikom danej strony, niezależnie od ich charakterystyki. Tym samym część odsłon trafia do internautów nie odpowiadających grupie celowej kampanii - mówi Grzegorz Sławatyński kierujący siecią behavia. Targetowanie Behawioralne pozwala temu przeciwdziałać poprzez emisję kampanii wyłącznie internautom o wskazanym przez reklamodawcę profilu, niezależnie od strony, na której aktualnie przebywają - dodaje.

Dostawcą technologii wykorzystywanej przez sieć behavia jest niemiecka firma nugg.ad. System pozwala na targetowanie reklamy według pogłębionych profili behawioralnych internautów, które tworzone są zarówno w oparciu o odwiedzane strony, jak i na podstawie danych społeczno-demograficznych, a także zainteresowań produktowych i stylu życia internauty.

Obecnie w ofercie behavii znajduje się 17 predefioniowanych profili internautów, m.in. Gadżeciarze, Kinomaniacy, Zainteresowani nieruchomościami czy Domowi styliści. Istnieje też możliwość samodzielnego definiowania profilu odbiorcy przez reklamodawcę na potrzeby poszczególnych kampanii.

Obecnie Behavia oferuje powierzchnię reklamową na ponad 650 serwisach. Miesięczny zasięg behavii - wg wrześniowego megapanelu PBI/Gemius - wynosi ponad 12 mln internautów. Sieć funkcjonuje w ramach polskiego oddziału ARBOinteractive AG.

Statystyki eMarketera wskazują na wzrost wartości reklamy behawioralnej. W 2008 r. wydatki na reklamę targetowaną behawioralnie w USA wyniosą - wg analityków - ok. 775 mln USD, w roku 2009 - 1100 mln USD, a w 2012 r. - mówią prognozy eMarketera - 4400 mln USD. Na świecie rynek reklamy Audience Network nie jest szeroki. Od 2000 r. istnieje sieć RevenueScience skupiająca dziś ok. 10 tys. witryn internetowych. Rok poźniej powstała docierająca do ponad 140 mln użytkowników Tacoda, a w 2004 r. InterCLICK, która obecnie dociera do 124 mln użytkowników.

Źródło: http://behavia.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.