InPost wkracza do e-commerce

Od dwóch lat skutecznie konkurujący z Pocztą Polską, niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym InPost, planuje rozwijanie swych usług w zakresie e-commerce.

Zgodnie ze swoją strategią rozwoju zakładającą m. in. wejście na rynki niszowe, na których nie działa ani narodowy monopolista, ani inni niezależni operatorzy InPost zapowiada rozwijanie usług wspierających branżę e-commerce. Na początku 2009 roku Operator planuje wejść w ten segment rozpoczynając działalność skierowaną na doręczanie przesyłek zamówionych w sieci.

W grudniu 2008 rozpoczniemy pilotażowe działania związane z uruchomieniem nowej, rewolucyjnej na polskim rynku usługi kurierskiej "Wyślij/odbierz paczkę przez paczkomat" - informuje Rafał Brzoska, Prezes Zarządu InPost. Testy obejmą początkowo 20 największych miast Polski.

Innowacyjne - wg zapewnień InPost - rozwiązanie umożliwiać ma nadanie przesyłki znając wyłącznie adres e-mail odbiorcy. Odbiorca rejestruje się w systemie podając w/w adres i wskazuje paczkomat, do którego trafiać będą paczki do niego wysyłane. Z uwagi na dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce i obiecujące prognozy jego rozwoju usługa dedykowana będzie przede wszystkim osobom nabywającym towary w internecie - wyjaśnia Prezes Zarządu.

Wg ostatniego raportu "E-commerce w Polsce" przygotowanego przez firmę badawczą Gemius SA ponad połowa respondentów kupujących w sklepach internetowych i niemal 70% klientów platform aukcyjnych miało zastrzeżenia do działania branży e-commerce w Polsce, a najczęściej wskazywanym problemem było zbyt długie oczekiwanie na dostawę produktu.

Najbliższe miesiące pokażą, czy nowa logistyczna usługa konkurenta Poczty Polskiej pomoże rozwiązać problem szybszego transportu towarów zamawianych drogą on-line.