Artur Gortych: nikt nie traktował nas wtedy poważnie

O pionierskich inicjatywach zarabiania w internecie w latach 90-tych, o obecnych sukcesach zawodowych oraz o przyszłości reklamy - rozmawiamy z laureatem nagrody MIXX Awards za życiowe dokonania, którą IAB przyznaje za zasługi dla interaktywnego marketingu oraz reklamy.

Został Pan nagrodzony za "życiowe dokonania" - nagrodą MIXX przyznawaną przez IAB Polska, organizację, którą sam Pan tworzył. Co jest Pana największym życiowym dokonaniem?

Artur Gortych: Odpowiedzi na takie pytania są zawsze pompatyczne. Żyję tak krótko, że nie potrafię jeszcze niczego podsumować. Chciałem, żeby nie było pompatycznie, ale widać tak się nie da. A skoro już muszę odpowiedzieć: coś, co sprawia mi największą satysfakcję, to zbudowanie organizacji, którą tworzą ludzie, których połączył wspólny system wartości, społeczności która niezmiennie od samego początku się rozwija i będzie się rozwijać, jestem tego pewien, nawet beze mnie.

A czy jest jakaś największa porażka?

O takie rzeczy nie pyta się człowieka sukcesu. Urodziłem się w drugiej połowie stycznia, dokładnie 16-go i od tego czasu moje życie jest pasmem spektakularnych sukcesów :)

Artur Gortych, prezes Artegence
Artur Gortych, z wykształcenia architekt. Założyciel i prezes działającej od 1995 roku agencji Artegence (wcześniej funkcjonującej pod nazwą 3dart.com) - jednej z najczęściej nagradzanych i najstarszej polskiej agencji interaktywnej.

W 2001 roku inicjator i współzałożyciel grupy Omnigence, czyli grupy przedsiębiorstw działających w obszarze nowej gospodarki, mediów i marketingu mobilnego. W skład grupy wchodzi największy polski portal filmowy - Filmweb.pl, z drugą pod względem wielkości bazą informacji o filmach i ludziach kina na świecie.

W sierpniu 1999 był jednym z trzech współtwórców Forum Polskiego Internetu Komercyjnego, które z czasem przekształciło się w polski oddział Interactive Advertising Bureau - stowarzyszenie skupiające branżę internetową. Jako prezes kierował IAB do października 2003 roku.

Juror festiwali reklamy i marketingu. Przez wiele lat dyrektor kreatywny Artegence.

Współautor kluczowych sukcesów Artegence/3dart.com. Osobiście zaangażowany kreatywnie w realizacje zaawansowanych projektów dla klientów Artegence.


Pańska agencja zdobyła również dwie nagrody MIXX, przyznawane najbardziej kreatywnym i efektywnym kampaniom internetowym - Alior Bank- "Zbuduj z nami nowy bank!". Kampania zwyciężyła w kategoriach "wprowadzenie produktu na rynek" oraz "bezpośredni odzew". Jak Pan sądzi dlaczego nagrodzono właśnie tę kampanię?

Ta kampania jest niezwykle prosta, sugestywna i bardzo, bardzo skuteczna. Nieczęsto zdarza się mieć szansę przekonania klienta właśnie do takiego pomysłu. Gdy się udaje - tak jak w przypadku Alior Banku - jej sukces jest niemal pewny. Co ważne, kampania została nagrodzona jednocześnie za kreację oraz skuteczność w dwóch kategoriach. Jest to absolutnie powód do dumy dla każdego marketera. Co najważniejsze, już teraz przekłada się ona na sukces naszego klienta. I tu uwaga na marginesie: uhonorowanie mnie nagrodą osobistą jest dla mnie - w kontekście tych nagród - jeszcze większym powodem do dumy. Przy dwóch nagrodach i dwóch innych nominacjach w konkursie MIXX Awards dla mojej agencji potwierdzamy, że Artegence wciąż ma się świetnie.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.