Pożyczki sąsiedzkie XXI wieku
- Monika Tomkiewicz,
- 27.11.2008, godz. 07:27
Od pewnego czasu w sieci funkcjonują społecznościowe serwisy pożyczkowe. Czy wypełniają niszę na rynku finansowym powstałą w wyniku rozwoju Internetu?
Po boomie na serwisy społecznościowe i aukcyjne, w Internecie pojawił się kolejny rodzaj usług - społecznościowe serwisy pożyczkowe, które kojarzą chętnych do udzielania pożyczek z tymi, którzy potrzebują gotówki i umożliwiają im dokonanie transakcji w Internecie.
Nowe kanały bankowości
Faktura w ROR
Krajowa Izba Rozliczeniowa uruchomiła system elektronicznych płatności Bilix. Na razie korzystają z niego klienci Inteligo, Zakładu Energetycznego Warszawa-Teren i platformy "n", wkrótce mają dołączyć osoby ubezpieczone w Link4.
"Nie konkurujemy z bankami pod względem skali, ale skupiamy podobną grupę odbiorców. Nasi użytkownicy szukają alternatywy dla kredytów gotówkowych oferowanych przez bankowość tradycyjną" - zauważa Paweł Moczulski, Project Manager w firmie Kreativ, która jest właścicielem Finansowo.pl. I mają znaleźć ją w Internecie, który stał się bardzo popularnym kanałem komunikacyjnym, szczególnie wśród młodych ludzi. "Chcemy, aby nasz serwis stał się nowoczesną instytucją finansową, której sukces będzie opierał się na budowaniu trwałej społeczności wśród znajomych i przyjaciół. Uważamy, że współczesnej bankowości potrzebne są kanały, którymi można dotrzeć do ludzi młodych, przyzwyczajonych do korzystania z Internetu oraz potrafiących w pełni wykorzystać jego możliwości" - dodaje.
Dlatego też serwisy pożyczek społecznościowych nawiązują współpracę z innymi podmiotami na rynku internetowym, których grupa docelowa jest podobna, a których usługi mogą się wzajemnie uzupełniać. Wśród nich mogą znaleźć się serwisy aukcyjne, społecznościowe, porównywarki cen, sklepy internetowe. Na razie Monetto.pl zostało strategicznym partnerem naszej-klasy.pl, zyskując dostęp do milionów aktywnych użytkowników portalu, natomiast Finansowo.pl współpracuje z Wykop.pl. Społecznościowe serwisy pożyczkowe wykorzystują Internet i nowoczesne technologie nie tylko do pozyskiwania nowych użytkowników i budowania sieci powiązań pomiędzy różnymi serwisami internetowymi. W ramach wykorzystania nowoczesnych kanałów komunikacji Monetto.pl wykorzystuje m.in. komunikatory i LiveChat. "W niedalekiej przyszłości chcielibyśmy usprawnić rolę komunikatów SMS jako skutecznego kanału komunikacji z użytkownikami" - mówi z kolei przedstawiciel serwisu Finansowo.pl.