Zbyt innowacyjne formy reklamy społecznościowej

Firmy badawcze, takie jak np. comScore, nie potrafią jeszcze mierzyć najnowszych form reklamy, które używane są już przez serwisy społecznościowe.

Udział wszystkich wyświetleń reklamy graficznej na Facebook stanowił w styczniu 2008 r. 1,1 proc. ogółu wyświetleń takich reklam w USA (wg. ComScore Media Metrix). Ten sam wskażnik na stronach należących do Fox Interactive Media (do których zalicza się również MySpace) wyniósł 15,9 proc.

Badania comScore opierają się jednak na wytycznych stworzonych przez Interactive Advertising Bureau, które to wytyczne odnoszą się do klasycznej reklamy banerowej, zapominając o nowych kreacjach jak np. wprowadzone na Facebook Engagment Ads. Tego rodzaju formy reklamowe nie pojwiają się jako bannery.

"Będziemy rejestrować znajdujące się na Facebook formy rich madia/engagement ads w kolejnych falach badania, co powinno wpłynąć na znaczne zwiększenie się udziałów Facebook.com w ogóle wyświetlanych reklam w USA" - powiedział dla eMarketera Andrew Lipsman, senior manager of industry analysis w comScore.

Gdy to się stanie, MySpace będzie prawdopodobnie wciąż prowadził nad Facebook.com w USA. Serwis MySpace odwiedzany jest miesięcznie przez większą miesięczna liczę unikalnych użytkowników (68 mln), a na jego stronach znajduje się więcej reklam.

Żródło: eMarketer.com