300 tys. iPadów i milion aplikacji sprzedanych pierwszego dnia

Z informacji ujawnionych przez przedstawicieli koncernu wynika, że tylko pierwszego dnia sprzedaży nabywców znalazło ponad 300 tys. nowych tabletów firm Apple.

Tylko w sobotę (3 kwietnia) za pośrednictwem sieci sklepów Apple, firm partnerskich i realizacji zamówień złożonych w przedsprzedaży iPad trafił w ręce 300 tys. osób. Warto dodać, że poza siecią placówek handlowych Apple nowy tablet dostępny był w dniu premiery również w sklepach koncernu Best Buy. Dla porównania warto dodać, że trzy lata temu, telefon iPhone trafił w ręce 270 tys. klientów w ciągu dwóch pierwszych dni sprzedaży. Wtedy jednak nie było możliwości składania zamówień przed oficjalnym wprowadzeniem urządzenia do sprzedaży.

Według przedstawicieli koncernu ogromna popularność tabletu iPad jest w dużej mierze wynikiem coraz bardziej rozbudowanego systemu rozwoju i dystrybucji dedykowanych aplikacji. Z oficjalnych informacji wynika, że w ciągu pierwszego dnia oficjalnej sprzedaży tabletów iPad za pośrednictwem serwisów App Store i iBookstore zakupiono ponad milion aplikacji i 250 tys. elektronicznych książek. "Średnio jeden posiadacz iPada kupił ponad trzy aplikacje i niemal jedną e-książkę w kilka godzin po rozpakowaniu nowego zakupu" - mówi Steve Jobs, prezes Apple. Warto dodać, że pierwszy milion telefonów iPhone 3G i iPhone 3GS sprzedawano w ciągu pierwszego weekendu po premierze. W przypadku iPhone`a pierwszej generacji taki wynik osiągnięto dopiero po 74 dniach. Zdaniem analityków w przypadku tabletu iPad może być podobnie. W połowie kwietnia br. na rynek trafić mają modele wyposażone w moduł 3G. Wielu nabywców może czekać właśnie na taki egzemplarz.

Czytaj też:

Apple nie nadąża z produkcją nowych tabletów?

Apple kupił prawa do nazwy iPad

iPad, czy Kindle uratują książki i gazety?