26,1% Polaków to internauci

Z badań deklaratywnych Net Track wynika, że we wrześniu 26,1% Polaków powyżej 15 roku życia korzystało z internetu. Ich liczba wzrosła do około 7,8 mln.

Najczęściej polscy internauci korzystają z internetu w domu - robi tak aż 60% z nich. W pracy zagląda do internetu 25% użytkowników. Jedna piąta badanych internautów skorzystała z podłączonego do sieci komputera w szkole lub na uczelni.

Codziennie lub prawie codziennie odwiedza sieć 45% internautów, a kilka razy w tygodniu 23%. Rzadziej niż raz na tydzień korzysta z internetu tylko 17% z nich. Powoli zwiększa się więc liczba aktywnych użytkowników.

Najpopularniejszą marką internetową jest wciąż Onet.pl - w tym badaniu, tak jak i sierpniowym 72% internautów przyznało, że odwiedziło ten portal choć raz w miesiącu. Wirtualna Polska zajmuje drugie miejsce w rankingu (60%). Trzecie, już tradycyjnie przypadło Interii (42%) Na kolejnych miejscach jest wyszukiwarka Google (40%) i Gadu-Gadu (co trzeci internauta deklaruje, że zna komunikator).

Badanie przeprowadzone zostało przez firmę SMG/KRC Poland Media S.A., na próbie 2 tysięcy 377 osób w okresie lipiec-wrzesień 2004.