26 marca – finał losów WP w sądzie

Za dziesięć dni odbędzie się rozprawa w gdańskim sądzie dotycząca ogłoszenia upadłości Wirtualnej Polski. Jeżeli wcześniej mniejszościowi akcjonariusze nie dojdą do porozumienia, portal może zawiesić działalność – informuje Parkiet. Tymczasem zakończyło się dzisiaj kolejne walne zgromadzenie akcjonariuszy, podczas którego zadecydowano o dalszym funkcjonowaniu firmy. Nie doszło jednak do podwyższenia kapitału.

Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Wirtualna Polska zawiesi działalność. Jak podał Parkiet, zadłużenie spółki sięga 32 mln zł (30 mln to dług wobec TPI, a 2 mln to bieżące koszty). Wyjściem z patowej sytuacji byłoby podwyższenie kapitału. Tymczasem podczas dzisiejszego walnego zgromadzenia akcjonariuszy po raz kolejny do tego nie doszło.

”Dzisiaj podjęto uchwałę o dalszym funkcjonowaniu firmy” - wyjaśnia Agnieszka Szwaj, rzecznik prasowy WP - ”Punkty odnośnie podniesienia kapitału zostały z porządku obrad uchylone, a obie strony akcjonariuszy wyraziły chęć rozmów i porozumienia. Co więcej, wspólnie przygotowują gotowe rozwiązania, dzięki którym osiągną porozumienie. Ta sprawa ma być przez nich dyskutowana w przeciągu najbliższych dni i tygodni.”

Kolejne walne zgromadzenie zaplanowano na 29 marca br. Wtedy może być jednak za późno na ustalanie czegokolwiek, bo na trzy dni wcześniej zaplanowana jest rozprawa sądowa dotycząca ogłoszenia upadłości spółki.

”Jestem przekonany, że syndyk znajdzie dla Wirtualnej Polski nowego właściciela i jej działalność będzie kontynuowana” - powiedział dla Parkietu Marek Borzestowski, prezes WP. Dodał, że jedynie cud może uratować portal przed bankructwem.

Pogłoski mówią, że reklamodawcy masowo wycofują się ze współpracy z WP, a sprzedaż reklama miała spaść o kilkadziesiąt procent. ”Target lutowy biuro reklamy zrealizowało z nadwyżką, jak będzie w marcu – zobaczymy” - mówi Agnieszka Szwaj - ”Klienci planujący długoterminowe kampanie faktycznie zastanawiają się, czy uwzględniać w swoich planach WP, ale na stronach portalu w chwili obecnej realizowanych jest ciągle zaplanowana liczba promocji.”

Informacje o obawach reklamodawców potwierdza Benita Jakubowska z CR-Media. ”W chwili obecnej klienci pytają się, czy warto się reklamować w WP” - podkreśla dyrektor sprzedaży ds. Internetu w CR-Media – „Boją się tego, że w każdej chwili portal może zniknąć z rynku, a ich kampanie się nie zrealizują. Dlatego też nie decydują się na długoterminowe sponsoringi. Nie mamy jednak problemu z planowaniem Wirtualnej Polski w kampaniach krótkoterminowych. Przekonujemy klientów, że portal ten na pewno będzie istniał, a ich kampanie realizowane tam w najbliższych dniach na pewno się tam zrealizują."