24 minuty na Przystanku Woodstock Online

Na przystanku Woodstock bawiło się 300 tysięcy osób. Kolejne kilkadziesiąt tysięcy śledziło przebieg festiwalu online.

W trakcie imprezy internauci z całego świata na stronach fundacji WOSP spędzili średnio 24 minuty. W tym roku fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy po raz pierwszy umożliwiła osobom, które nie mogły przyjechać na festiwal, śledzenie wydarzeń w Internecie. Od pierwszych minut koncerty transmitowane były online, dzięki czemu obraz i muzyka dostępne były dla mieszkańców całego świata. Oczywiście za wyjątkiem występu niemieckiej gwiazdy Die Toten Hosen, którego transmisja się nie odbyła. To chyba jedyny incydent, który na moment zmącił festiwalową atmosferę zarówno "w realu" jak i "online".

Grupa potencjalnie najbardziej zainteresowana uczestnictwem w festiwalu i najaktywniej poszukująca informacji o imprezie to osoby w wieku 15-24 lata. Jednocześnie w maju br. osoby w tym wieku stanowiły prawie 40% populacji polskich internautów! Jest to grupa najaktywniej korzystająca z internetu i spędzająca w nim najwięcej czasu - komentuje Karolina Burzyńska-Janik, rzeczniczka Gemius SA. - Kierowanie przekazu do młodych ludzi za pomocą internetu jest niczym innym, jak tylko strzałem w samą dziesiątkę ich oczekiwań - dodała.

W pierwszym tygodniu sierpnia strony Woodstock odwiedziło ponad 74 tys. internautów. Co ciekawe, na stronie pojawiły się osoby z całego świata: Niemiec, USA, Australii, Japonii, Wysp Kokosowych, Urugwaju, a nawet Demokratycznej Republiki Konga. W Polsce największy odsetek osób odwiedzających Woodstock online pochodził z województwa śląskiego i mazowieckiego.

W pierwszej kolejności odwiedzający witrynę sprawdzali program imprezy. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się festiwalowe wiadomości, mapa oraz galeria zdjęć. Atrakcyjności internetowych przekazów dodawały liczne czaty z występującymi artystami, czy też możliwość napisania maila do organizatorów.

Zainteresowanie internetowym Przystankiem odzwierciedlają dalsze statystyki. Według firmy badawczej Gemius, monitorującej ruch na stronie www.wosp.org.pl, użytkownicy wykonali w sierpniu ponad 187 tys. wizyt. Wzmożony ruch na stronie fundacji odnotowano już w lipcu, kiedy to trwała intensywna kampania promocyjna imprezy, a zainteresowani sprawdzali, jakie atrakcje przygotowują dla nich organizatorzy.

To niesamowite ilu internautów było z nami w Kostrzynie! Dopiero przy takich okazjach widać, jaka siła kryje się w internetowych łączach. - mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca imprezy - Dobrze, że internet pozwala, że możecie być z nami wszędzie, o każdej porze, od początku do końca.