Nowy cennik Gazety.pl

Od 10 czerwca zmieni się cennik reklam w portalu Gazeta.pl - pojawiły się w nim nowe kategorie cennikowe i nowe produkty reklamowe; obniżeniu uległy ceny banerów na stronie głównej. Porównujemy wybrane ceny Gazety z cennikiem Interii, Onetu i WP.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Portal Gazeta.pl wprowadza od 10 czerwca br. nowy cennik reklam. Poszerzona została także gama produktów reklamowych. „Te produkty były testowane wspólnie z wybranymi klientami. Spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Teraz wprowadzamy je do stałej oferty” powiedział Jan Jaworowski, dyrektor w portalu Gazeta.pl.

Znacznemu obniżeniu uległa cena odsłon bannerów na stronie głównej portalu – obecnie za 1000 odsłon płaci się 60 zł. Najdroższa jest kampania banerowa na grupie serwisów finansowych – CPM to 80 zł. Zmniejszyła się też cena bannerów wyświetlanych run on site. Wydzielono nowe kategorie cennikowe – obecnie jest ich 8, najdroższe są serwisy biznesowe.

Wprowadzono nowe produkty reklamowe min. banner śródtekstowy, banner rozwijany, toplayer, interstitial. Dopłata w porównaniu do ceny zwykłego banera 486x60 w danej kategorii cenowej wynosi odpowiednio 150% (baner śródtekstowy), 50% (rozwijalny), natomiast np. cena pełnoekranowego interstitial-a jest negocjowana. Za emisję „billboard-a” (czyli superbanera o wymiarach 750x100) trzeba dopłacić 30% do ceny zwykłego banera na danym serwisie. Gazeta umożliwia też targetowanie geograficzne, dopłata w tym przypadku waha się od 30% do 80% (numer IP w województwie mazowieckim).

Porównajmy nowe ceny z Gazety z tym, co oferują inne portale z czołówki. W kwietniu zmiana cennika dokonała się także w Interii.pl. Portal wprowadził między innymi 10 nowych produktów. Za emisję 1000 banerów na najdroższym serwisie Biznes trzeba według cennika zapłacić 59 zł, podczas gdy na stronie głównej – 29 zł. Za taką samą liczbę odsłon InterMovie (pełnoekranowa, trwająca do 6 sekund) - 229 zł. "Rozwijany" out-baner w najdroższej wersji kosztuje 89 zł. „Megabanner” (superbaner) – 49 zł na stronie głównej za 100 odsłon. Emisja kierowana lokalnie wybór spośród 16 województw, kosztuje dodatkowe od 7 zł w przypadku banera do 99 zł w przypadku InterMovie.

Onet proponuje w cenniku trzy poziomy cenowe. Za tradycyjny baner w najtańszym przedziale, w zależności od „ciężaru” banera trzeba zapłacić od 3 do 9 zł za 1000 odsłon. W najdroższym przedziale (m.in. strona główna i serwisy finansowe) za 1000 odsłon banera trzeba zapłacić od 22 zł do 66 zł. Baner śródtekstowy kosztuje za 100 odsłon w najtańszej wersji od 12 do 15 zł, a w najdroższej – od 88 do 110 zł. Skierowania reklamy można dokonać pod względem 13 elementów profilu odbiorcy. Dopłata do stopy bazowej na II poziomie cenowym jest najwyższa w przypadku targetowania pod kątem statusu zawodowego (stanowisko zarządzające – 100%), wybranej miejscowości (100%), numeru IP (100%), czy domeny (100%).

Wirtualna Polska sprzedaje 1000 odsłon banera najdrożej w serwisie bankowym i Inwestycje – po 100 zł, a na stronie głównej – po 60 zł. Baner śródtekstowy kosztuje dodatkowe 200% do ceny za 1000 odsłon banera zwykłego na wybranym serwisie. Jest więc droższy niż superbaner 750x100 „Bilboard”, za który trzeba dopłacić 150%. WP może tez stargetować kampanię według 8 kryteriów, Dopłata za każde wybrane kryterium wynosi 25% do ceny bazowej 30 zł za 1000 odsłon. Dopłata za targetowanie w ramach wybranych serwisów wynosi 150%.

Wszystkie kwoty są podane netto (trzeba doliczyć 22% VAT) i pochodzą z cenników publikowanych na stronach portali.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.