AOL TW: Będzie dobrze!

Według przedstawicieli koncernu AOL Time Warner, w przyszłym roku America Online (internetowy dział koncernu) zarobi na reklamach od 1,8 do 2,2 mld USD.

Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi szefa działu finansowego koncernu, Wayne'a Pace'a. Prognozy te oznaczają, że wbrew raczej spadkowym tendencjom na rynku reklamy internetowej, przedstawiciele AOL TW spodziewają się, że w przyszłym roku uda im się zwiększyć poziom przychodów z reklam (w porównaniu z rokiem 2002).

Zdaniem W. Pace'a, rynek reklamy internetowej "sięgnie dna" w drugiej połowie bieżącego roku – potem ma już być tylko lepiej. Swoje optymistyczne prognozy CFO AOL TW przedstawił zaledwie dzień po tym, jak firma analityczna Lehman Brothers obniżyła swoje przewidywania co do przyszłorocznych zysków z reklamy America Online. Zdaniem Holly Becker z Lehman Brothers, przychody firmy w przyszłym roku nieznacznie spadną (mówi się teraz o 1,79 mld USD – poprzednie prognozy zakładały zyski na poziomie 1,94 mld).