PBI zbuduje z I-Metrią standard badań user-centric

Polskie Badania Internetu i I-Metria podpisały umowę o współtworzeniu standardu badania panelowego użytkowników Internetu. Pierwsze wyniki wspólnego panelu użytkowników domowych zostaną przedstawione za trzy miesiące, panel użytkowników korzystających z Internetu w pracy zostanie uruchomiony jednak dopiero w październiku.

Powstający standard obejmować ma dwa panele: jeden złożony z użytkowników domowych i drugi, z internautów korzystających z Internetu w pracy. Zgodnie z podpisaną z PBI umową panel domowy obejmujący obecnie 2000 osób będzie powiększony do 3000 osób, z trzech tysięcy różnych gospodarstw domowych. Co kwartał będzie przeprowadzane dodatkowe badanie strukturalne, mające na celu weryfikację struktury populacji internautów w Polsce. Badanie strukturalne polega na przeprowadzeniu serii wywiadów telefonicznych (każdorazowo 25 000 osób). W pierwszym roku działania panelu wywiady będą przeprowadzone dwukrotnie. W kwietniu zostanie przeprowadzonych 50 000 wywiadów, a następnie po sześciu miesiącach kolejnych 25 000. Pierwsze wyniki powiększonego i certyfikowanego przez PBI Panelu DOM mają być przedstawione za 3 miesiące.

Panel PRACA, obejmujący użytkowników Internetu w pracy, docelowo będzie liczył 1000 osób. Obecnie I-Metria oraz PBI uzgadniają metodologię panelu. Aktywacja panelu jest planowana na październik br.

PBI to spółka powołana przez między innymi Agorę, Interia.pl, Onet.pl, Presspublikę i Wirtualną Polskę. Powstający standard badań user-centric ma uwiarygodnić Internet w oczach reklamodawców, agencji reklamowych i inwestorów.