Sukces dużego formatu

Według szacunków JMM liczba odsłon reklamowych w przypadku reklam o dużych formatach wzrosła od kwietnia ub. roku do stycznia br. o 185%, z 2 mld do 5,7 mld.

Przed rokiem jako pierwszy duże flashowe reklamy – MPU (Messaging Plus Unit) - wprowadził CNET. CNET oferuje obecnie w swoim cenniku dwa rodzaje MPU (336x280 i 240x400) umieszczane jako reklamy śródtekstowe. Wkrótce potem te formy zostały zaadoptowane przez IAB (Interactive Advertising Bureau) jako IMU (Interactive Messaging Unit). IAB wprowadził dla IMU 7 nowych rozmiarów.

Jak się okazało IMU odniosły sukces, który stał się zresztą udziałem wszystkich wielkoformatowych form reklamy internetowej: według szacunków JMM liczba odsłon reklamowych w dużym formacie wzrosła w okresie od kwietnia 2001 do stycznia br. o 185%. Choć początki nie były w przypadku MPU proste (CNET musiał w przypadku pierwszych dziewięciu reklamodawców wystosować dodatkowe poręczenia), dotychczas CNET miał już 164 klientów na kampanie realizowane częściowo lub w całości w MPU. Według badania przeprowadzonego dla CNET przez Millward Brown IntelliQuest (MBI) 48% użytkowników zapamiętało reklamę w nowej formie. 45% uznało ją za interesującą a 35% - intrygującą. Wskaźnik znajomości kampanii w porównaniu do kampanii stosujących “zwykłe” formy wzrósł o 150%. Wskaźnik znajomości spontanicznej wzrósł nawet o 254%, przy stosowanych w badaniach MBI standardach jednorazowej ekspozycji.

Sukces IMU w serwisie CNET przebija jednak, według danych JMM, reklama typu sky-scraper. W tym samym okresie wzrost odsłon reklamowych sky-scraperów wzrosła o 436%. Tradycyjny baner utrzymuje natomiast nadal dominującą pozycję pod względem udziałów w liczbie odsłon reklamowych. Według JMM w styczniu br. wyniósł on 50% spośród wszystkich 33 mld odsłon reklamowych. Udział serwowanych reklam małoformatowych jak button spadł w tym samym czasie z 46% do 38%.