Konkurencja dla Google?

Firma Ask Jeeves uruchomiła nową wersję swojej wyszukiwarki o nazwie Teoma. Według zapowiedzi koncernu, ma ona zdetronizować Google jako najpopularniejszy serwis wyszukiwaczy.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Teoma funkcjonowała co prawda już w Sieci od jakiegoś czasu, jednak do tej pory dostępna była jedynie jej wersja testowa. Poza tradycyjnymi metodami wyszukiwania informacji, Teoma oferuje też funkcję nazwaną przez firmę "refine search" (w wolnym tłumaczeniu - "dokładne wyszukiwanie"). Pozwala ona na grupowanie wyników wyszukiwania w konkretne kategorie tematyczne. Dla przykładu: wpisanie w okno wyszukiwarki słowa "cell" (komórka) owocuje wyświetleniem (poza "normalną" listą wyników) kategorii takich jak: "komórki roślinne", "przeszczepy komórek", "telefony komórkowe", "komórki paliwowe" i kilku innych.

Nowatorskim rozwiązaniem jest też wyświetlanie tzw. "Resources", czyli odnośników do katalogów linków poświęconych danej dziedzinie. Funkcja ta może być szczególnie przydatna dla osób poszukujących bardzo dogłębnych informacji na dany temat. Zebrane linki często prowadzą bowiem do stron akademickich, traktujących dane zagadnienie niezwykle szczegółowo.

Jedyną, ale za to dość mocno rzucającą się w oczy wadą nowej wyszukiwarki jest umieszczanie na samym początku listy wyników tzw. linków sponsorowanych. Ich przynależność do poszukiwanego tematu jest bowiem często mocno "naciągana". Obecna trudna sytuacja na rynku usług internetowych może jednak usprawiedliwiać takie posunięcie.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.