AltaVista likwiduje bezpłatną pocztę

Firma zamknie do 31 marca wszystkie bezpłatne skrzynki pocztowe. Serwis kończy portalową przygodę i wraca do podstawowej działalności – tworzenia i udostępniania mechanizmów wyszukiwawczych. Także inne serwisy likwidują tę niedochodową usługę.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
31 marca 400 tys. użytkowników bezpłatnej poczty w AltaVista straci swoje skrzynki. Firma nie zamierza przeprowadzić migracji kont do innego usługodawcy, ani udostępniać archiwalnych wiadomości.

Działania te firma przeprowadza w związku ze strategią skupienia się na rozwijaniu produktów i mechanizmów wyszukiwawczych i likwidacją usług „portalowych”, jak darmowa poczta. AltaVista dodawała usługi tego typu podczas dotcomowego boomu, starając się konkurować z portalami Yahoo! czy MSN. Utrzymywanie tych funkcjonalności okazało się obecnie zbyt kosztowne.

Tendencja zawieszania bezpłatnych usług w Internecie, czy to np. pocztowych czy dostępu do zawartości narasta od dłuższego czasu, w miarę jak dotcomy starają się ratować przed upadkiem. Kilka miesięcy temu bezpłatną usługę pocztową zlikwidował na przykład także niezwykle popularny na Wyspach Brytyjskich serwis Another.com.

W ciągu dwóch lat, w związku z przyjętą strategią, Alta Vista więc powróciła do podstawowej działalności. Bezpłatna poczta była ostatnią usługa "portalową" serwisu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.