eBid.pl na sprzedaż

Link Online chce zrezygnować z finansowania działającego od listopada serwisu aukcyjnego eBid.pl i skupić się na rozwijaniu wertykalnego portalu o tematyce sportowej Sportel.pl. Władze spółki liczą, że serwis aukcyjny stanie się cześcią jednego z polskich portali.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Warszawska spółka Link Online planuje sprzedaż posiadanych 80% udziałów w projekcie internetowym eBid.pl. Platforma aukcyjno-handlowa, działająca w sektorze B2C i B2B dla małych i średnich przedsiębiorstw, powstała na początku listopada ubiegłego roku. Pozostałą część udziałów w eBid.pl posiada spółka zarządzająca trzecią co do wielkości platformą aukcyjną na rynku brytyjskim - eBid.co.uk.

Powodem rezygnacji Link Online z rozwijania działalności serwisu aukcyjnego jest mniejszy niż zakładano rozwój przedsięwzięć e-commerce w polskim Internecie oraz zmiana strategii biznesowej. "Nie stać nas na utrzymanie dwóch serwisów. Prace nad naszym drugim serwisem, wertykalnym portalem sportowym Sportel.pl są bardziej zaawansowane. Projekt eBid.pl dopiero się krystalizuje. W dalszym ciągu będziemy go utrzymywać, ale nie chcemy być już jego głównym inwestorem", wyjaśnia Andrzej Zając, prezes zarządu Link Online.

Ubiegłoroczne plany spółki zakładały pozyskanie do końca 2002 roku około 30 tys. użtkowników. Na dzień dzisiejszy około 100 osób zgłasza produkty do licytacji.

eBid.pl planował zarabiać na reklamach oraz na opłatach pobieranych od firm, które będą umieszczały swoje oferty w ramach aukcji. "Istnienie na rynku internetowym wymaga silnego wypromowania marki i wizerunku projektu. A to z kolei musi być mocno finansowane. Nie łatwo jest obecnie zawalczyć z takimi liderami rynku transakcyjnego jak Allegro, działające na rynku C2C czy Getin skupiający uczestników rynku B2B. Jednak eBid powinien podążać w kierunku rynku B2C. Obecnie z jednym z portali prowadzimy rozmowy na temat włączenia serwisu aukcyjnego w jego struktury", dodaje prezes Zając.

Link Online przeznaczył na rozwój platformy eBid.pl 1,5 mln złotych. Dotychczas serwis pochłonął jedną trzecią tej sumy.

Link Online jest jedną z pięciu spółek wchodzących w skład grupy Telnet Polska. W grupie skupione są spółki: Tora (agencja detektywistyczna), NetBroker (spółka tworząca programy ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych i finansowych), Link System (oferująca usługi związane z tworzeniem sieci komputerowych, oprogramowania, bezpieczeństwa sieci komputerowych, dostępu do Internetu) oraz Telcomp Polska (świadcząca usługi w zakresie technik zabezpieczeń oraz ochrony osób, mienia i danych).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.