Filtry zaczynają się opłacać

SurfControl, producent oprogramowania filtrującego dostęp do Internetu uzyskał w czwartym kwartale ub. roku 0,8 mln USD zysku operacyjnego.

Dodatni wynik operacyjny firma osiągnęła więc na sześć miesięcy przed zakładanym terminem. Zysk operacyjny SurfControl w ostatnim kwartale ub. roku 0,8 mln USD. W poprzednim roku firma miała w tym samym okresie ujemny wynik operacyjny w wysokości 3,2 mln USD.

Oprogramowanie SurfControl jest rozwiązaniem korporacyjnym, pozwalającym pracodawcom odciąć zatrudnionym dostęp do witryn o tematyce nie związanej z pracą. Pokaźnym rynkiem okazały się ponadto szkoły. Zdaniem firmy sukces rynkowy produktu jest związany z faktem szybkiego zwracania się kosztów zakupu w postaci wzrostu wydajności pracowników. Cena pakietu oprogramowania wynosi obecnie około 5100 USD, co nie jest zbyt dużym obciążeniem dla kurczących się budżetów IT w firmach.

W drugiej połowie ub. roku SurfControl odnotował przed opodatkowaniem 39 mln USD straty, o 1 mln USD więcej niż w pierwszej połowie 2001 roku. Wartość sprzedaży wzrosła za to z 16 mln USD do 24,4 mln USD.