Wyniki grudniowego Interbusa

Ostatnie ubiegłoroczne badanie Interbus nie ujawniło większych zmian w rankingu portali. Na uwagę zasługują dobre notowania Interii, która w tym czasie prowadziła intensywną kampanię reklamową.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Wśród portali najwyższy wskaźnik znajomości spontanicznej marki miał w grudniu Onet.pl – 78%. Wirtualną Polskę, drugą w kolejności, zna 59% ankietowanych. Na trzecim miejscu jest Interia.pl z 28%. Ciekawie jest na kolejnych miejscach – internauci pamiętają np. Ahoj, który uplasował się na piątym miejscu z 9% znajomością spontaniczną. Dobry wynik Interii można wiązać się z trwającą w tym czasie intensywną kampanią reklamującą markę i usługi portalu. O tym, jak bardzo zapadła dzięki temu internautom nazwa krakowskiego portalu w pamięć dowiemy się jednak pewnie za kilka miesięcy. Ciekawą analogię stanowi tu przykład Gazety.pl – znajomość spontaniczną portalu wykazało jedynie 5% respondentów – choć portal prowadził bardzo intensywną kampanię w pierwszej połowie ub. roku. Najbardziej znaną marką zagraniczną jest Yahoo!, które zajęło czwarte miejsce z 13% odpowiedzi.

W kategorii „znajomość wspomagana” ponownie na pierwszym miejscu uplasował się Onet.pl z 94-proc. wskazań. W tym przypadku różnica pomiędzy Onetem i Wirtualną Polską jest bardzo nieduża – na drugi w kolejności gdański portal wskazało 90% internautów. 58% wskazań otrzymała Interia. Powyżej 30% miały jeszcze z polskich witryn Ahoj, Gazeta i Internetia. Powyżej 25% - Portal.pl, Hoga i Panorama Firm. Dotychczasowa kolejność pierwszej trójki powtarza się także w kolejnych kategoriach badania. W ciągu ostatniego miesiąca 72% ankietowanych internautów korzystało z Onetu, 53% z Wirtualnej Polski, a 17% z Interii. Pozostałe witryny były wykorzystywane przez mniej niż 10% badanych. Na pytanie o portal, z którego korzysta się najczęściej, 55% internautów wskazało Onet, 24% Wirtualną Polskę, a 6% - Interię.

OBOP przebadał ponadto internautów pytając o witryny internetowe. W przypadku spontanicznej znajomości witryny internauci wskazują najczęściej serwisy o charakterze informacyjnym, a przewodzi im Wyborcza.pl (23%). Kolejne miejsce zajmuje witryna RMF FM, której nazwę bez pomocy ankietera podało 13% respondentów. Zbliżony wynik miały też kolejne witryny - Rzeczpospolitej, Polityki, Radia Zet i Wprost. Internauci znają także serwisy sieci komórkowych – Idei, Ery, Plusa i Centertela. Kolejność witryn zmienia się, kiedy badano znajomość wspomaganą. Prowadzi nadal Wyborcza.pl (52%) przed RMF (42%), jednak kolejne witryny - operatorów GSM - są bardzo blisko. Serwisy czterech operatorów komórkowych wskazuje po sugestii ze strony ankietera około 40% respondentów. Do najczęściej wykorzystywanych witryn należą serwisy GW (15%), oraz operatorów sieci komórkowych – Ery, Plusa i Idei. W tej grupie znalazł się także RMF FM ( 8%).

W grudniowym badaniu Interbus Taylor Nielson Sofres OBOP wzięło udział 2000 osób powyżej 15 roku życia. Dostęp do Internetu deklarowało 20,8% ankietowanych, podczas gdy korzystanie z Internetu – 14,5%. 3,1% deklaruje chęć uzyskania dostępu do Internetu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.