Priceline.com ma zyski pro forma

Serwis usług turystycznych poinformował o osiągnięciu w IV kwartale ub. roku zysku pro forma w wysokości 1 centa na akcję. Zysk raportowany w ten sam sposób za cały ubiegły rok wyniósł 7 centów na akcję.

W czwartym kwartale 2001 zysk netto pro forma Priceline.com wyniósł 3,3 mln USD. W analogicznym okresie w roku ubiegłym Priceline poniósł 25 mln USD straty netto. Wynik EBITDA za czwarty kwartał ub. roku wyniósł 6,2 mln USD.

Serwis miał w IV kwartale 235,3 mln USD przychodów, o ponad 7 mln USD więcej niż rok wcześniej. W całym ub. roku przychody Priceline.com wyniosły 1,17 mld USD (rok wcześniej – 1,24 mld USD). Wynik pro forma EBITDA za cały rok 2001 to 24,2 mln USD.

Według informacji Priceline.com, baza klientów dotcomu wzrosła w ub. roku do 12,7 mln, przy czym wskaźnik ponownego zakupu produktów w serwisie wynosi 63,6%. Według informacji przedstawicieli Priceline.com, firma obecnie uzyskuje ok. 47% poza sprzedażą biletów lotniczych ( rok wcześniej było to jedynie 31%), ze sprzedaży miejsc hotelowych, rezerwacji samochodów, itp.