SMS z reklamą - coś za coś

Użytkownicy telefonów komórkowych nie mają nic przeciwko otrzymywaniu na swoje aparaty reklam, jeśli wiązałoby się to z dodatkową korzyścią dla nich – stwierdza badanie przeprowadzone na zlecenie Nokii.

Użytkownicy nie mają nic przeciw marketingowym SMS-om, natomiast „z chęcią” otrzymywaliby tą drogą przekaz reklamowy, gdyby wiązało się to dla nich z jakąś korzyścią np. otrzymaniem zniżkowego kuponu na zakupy czy obniżenia ceny usługi.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Nokii przez HPI Research Group objęło w połowie ub. roku 3,3 tys. użytkowników telefonów komórkowych w wieku od 16 do 45 lat w 11 krajach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii. 86% respondentów odpowiedziało, że zgodziłoby się otrzymywać przekaz reklamowy, gdyby wiązało się to z obniżeniem kosztu użytkowania telefonu. 88% powiedziało, że nie miało by nic przeciwko takiej formie marketingu, gdyby wiązało się to z otrzymywaniem kuponów zniżkowych. Jednocześnie ankietowani użytkownicy w większości zastrzegali, że chcieliby mieć możliwość filtrowania tego typu przekazów reklamowych.

Według Forrester Research BV marketing poprzez SMS jest jeszcze nowością, ale pionierzy mogą pochwalić się już dobrymi rezultatami. Odzew na reklamowe SMS-y jest nadspodziewanie duży – sięga 11%. Jednakże, na co zwraca uwagę Forrester research, marketing sms-owy wymaga ostrożnego podejścia – agencja przytacza tu casus marketingu w poczcie elektronicznej, który okrzyknięty dwa lata temu rewolucją, obecnie najwyraźniej traci na efektywności.