Autobytel wyjeżdża na prostą

Wortal motoryzacyjny ogłosił pierwszy w swej historii dodatni wynik. W sprawozdaniu pro-forma za czwarty kwartał ub. roku serwis odnotował 20,5 mln USD przychodów.

Rok wcześniej w analogicznym okresie firma zarządzająca Autobytel miała 16,8 mln USD przychodów. Przedstawione wyniki obejmują przychody uzyskane przez witrynę Autoweb, której przejęcie zakończono w sierpniu 2001. Autobytel posiada łącznie cztery serwisy – oprócz wymienionych Autobytel i Autoweb także Carsmart i AutoSite.

Strata netto raportowana według standardu GAAP wyniosła w IV kwartale 900 tys. USD, podczas gdy rok wcześniej - 3,3 mln USD. Przychody w roku finansowym 2001 wyniosły 71,1 mln USD, w porównaniu z 66,5 mln USD rok wcześniej. Strata, raportowana w oparciu o standard GAAP zwiększyła się w stosunku do ubiegłorocznej (29 mln USD) i wyniosła 44,9 mln USD.

W związku z wprowadzeniem po 11 września 2001 przez producentów samochodów agresywnych programów obniżek cen, Autobytel nie przewiduje wzrostu przychodów w pierwszej połowie 2002 roku. Firma spodziewa się jednak wzrostu przychodów w całym roku 2002 o 6 do 10%.