Przegląd sił w ARBOMedia

Do sieci reklamowej ARBOMedia dołączyły kolejne serwisy. Sieć skupia się jednak obecnie na porządkowaniu portfolio.

Pięć serwisów internetowych pod egidą wałbrzyskiego ISP, spółki hm weszło do sieci reklamowej ARBOmedia. W sieci znajdą się serwisy bundesliga.pl, e-basket.pl, katalogfirm.pl, m2m.pl (platforma rynku nieruchomości) i regionalny serwis twoje-sudety.pl. „Wszystkie te witryny razem generują obecnie około 7 milionów odsłon miesięcznie" - powiedział prezes hm Artur Mazurkiewicz.

Obecnie liczba witryn w sieci oscyluje wokół 115 – 120. „W najbliższym czasie nie przymierzamy się do gwałtownego zwiększania liczby serwisów w naszej sieci, skupimy się raczej na uporządkowaniu portfolio i aktywnej sprzedaży obecnie posiadanych witryn” – powiedział Rafał Neska, marketing manager w ARBOMedia. ARBOMedia chce przeprowadzić dokładne badanie swoich witryn. „Chcemy określić, utrzymanie w sieci których witryn jest dla nas nadal opłacalne. Nie będziemy przy tym kierować się tyle liczbą odsłon, co profilem odbiorców” – mówi Rafał Neska. W obecnej chwili sieć szacuje swój udział w polskim rynku reklamy na 6 – 7%. Podtrzymuje też wcześniejsze prognozy przekroczenia w marcu br. progu rentowności oraz zakończenia całego roku 2002 „na plusie”.

Przedstawiciel ARBOMedia stwierdził ponadto, że sieć będzie obecnie uważnie obserwować rynkową skuteczność takich form reklamy jak superbaner. W ostatnim czasie do swojej oferty takie niestandardowe (wobec zaleceń IAB) rozwiązanie wprowadziła sieć Ad.net. „Jesteśmy w każdej chwili, od strony technologicznej, gotowi na wprowadzenie takiego rozwiązania. Obecnie jednak przypatrujemy się rynkowi” – powiedział Rafał Neska.