IAB Polska zaleca

Polskie przedstawicielstwo IAB przedstawiło standardy dotyczące zaleceń w organizowaniu przetargów interaktywnych i przy zakupie powierzchni reklamowej na stronach internetowych.

Wydarzenia
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Oba dokumenty zostały opracowane przez dwie niezależne komisje IAB. Pierwszej przewodził Leszek Nowak z agencji Upload, drugiej Marek Rusiecki z AdNet-u. „Porozumienie to jest najlepszym dowodem na dojrzałość branży, która dzięki przyjętym standardom wprowadza oczekiwane klarowne, reguły” - powiedział przewodniczący RN IAB Polska Artur Gortych.

IAB w dokumencie poświęconym zakupowi i sprzedaży reklamy internetowej ustala m.in. następujące kryteria sprzedaży – liczba odsłon, czas trwania emisji, liczba kliknięć w reklamę, liczba działań dokonanych na stronie reklamodawcy, spowodowanych kliknięciem reklamy. Rozliczenie reklamy powinno odbywać się przy użyciu następujących jednostek: 1000 odsłon, dzień/tydzień/miesiąc emisji, jedno kliknięcie, jedno działanie. Dla reklam w postaci mailingu czy SMS jednostką rozliczeniową jest według dokumentu jedna wiadomość przesłana do aktywnego użytkownika poczty lub telefonu.

Odwołanie emisji w myśl zaleceń IAB nie powinno wiązać się z karami w przypadku odwołania emisji na więcej niż miesiąc przed datą rozpoczęcia emisji, ewentualne kary nie powinny natomiast przekraczać 60% wartości zamówionej emisji, jeśli emisja jest odwołana przed czasem.

Zalecenia IAB przewidują, że zleceniodawcy powinni mieć dostęp do strony www ze statystykami kampanii w trakcie jej realizacji i po jej zakończeniu. Statystyki mają obejmować liczbę zrealizowanych emisji i liczbę kliknięć w reklamę.

IAB Polska przygotowuje obecnie kolejne dokumenty, m.in. dotyczący ochrony prywatności w Internecie. W związku z tym na przełomie lutego i marca przez SMG/KRC przeprowadzone zostaną badania stanu wiedzy Polaków na temat cookies.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.