Ranking bez pop-up’ów

Firma badawcza Jupiter Media Metrix zapowiedziała wyłączenie ze statystyk dotyczących ruchu na stronach internetowych odsłon reklam typu pop-up.

Reklamy typu pop-up otwierające się w nowych oknach przeglądarki odpowiadają, jak zauważa JMM, za znaczną część ruchu, generowanego na części sewisów. W przypadku choćby Vivendi-Universal do 54% całego ruchu przypada na odsłony pop-up’ów.

Dotychczas JMM broniło praktyki wliczania do raportów o ruchu na witrynach odsłon reklamowych. Obecnie w celu raportowania odsłon pop-up JMM utworzył specjalną kategorię witryn “promotional servers”, która będzie obejmowała strony w których przypadku odsłony pop-up generują największą część ruchu.

Według JMM w listopadzie br. stawce najczęściej odwiedzanych stron przewodził AOL, który miał 83,8 mln unique visitors. Kolejne miejsce zajmował MSN z 74,7 mln gości, Yahoo! z 71,9 mln i Terra Lycos z 38,2 mln. Widoczne są już pierwsze rezultaty nowego sposobu klasyfikacji: Vivendi zajęło piątą pozycję w miejsce X10, witryny sprzedającej kamery internetowe i wykorzystującej na znaczną skalę reklamy typu pop-up. W nowym rankingu witryna ta wypadła poza pierwszą pięćdziesiątkę.