Rośnie amerykański e-commerce

Według Jupiter Media Metrix dotychczas w tegorocznym okresie zakupów przedświątecznych o blisko połowę wzrosła liczba użytkowników odwiedzających amerykańskie witryny e-commerce. Firmy badawcze szacują, że w br. wartość detalicznego e-handlu wyniesie w USA ok. 12 mld USD, a do 2005 roku wzrośnie do 227 mld USD.

Według JMM, wskaźnik wielkości zakupów online w USA był w pierwszym tygodniu grudnia br. o 45% wyższy w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Liczba unique visitors wyniosła 51,7 mln (w roku ub. – 35,6 mln). W stosunku do poprzedniego tygodnia, o 41% wzrósł ruch w działach e-sklepów sprzedających filmy (1,4 mln unique visitors dziennie), o 40% - w działach muzycznych (2,3 mln), a o 30% - w działach ze sprzedażą odzieży (1,6 mln).

Analitycy Jupiter Media Metrix przewidują, że sprzedaż online osiągnie w 2001 roku 11,9 mld USD, co oznacza 11-proc. wzrost w stosunku do ub. roku. Tymczasem według Gartner Group, w 2005 roku wielkość amerykańskiego rynku e-commerce B2C wyniesie 227,7 mld USD. Około 13,4 mld USD będzie wówczas przechodziło poprzez platformy telewizyjne połączone z komputerami osobistymi, a 9,5 mld USD – przez urządzenia przenośne.