Poland.com będzie miał dalszą historię?

W styczniu przyszłego roku ma zostać przedstawiona szczegółowa strategia nowej wersji portalu.

W wyniku zawartych 30 listopada transakcji Elektrim ani MCI nie posiadają już żadnych akcji w spółce Poland.com Jak przyznano w komunikacie spółki, sytuacja Poland.com nadal jest bardzo trudna. Ze względu na wierzycieli nie związanych kapitałowo z Elektrimem ani MCI zarząd Poland.com podjął decyzję o nie ogłaszaniu upadłości mając na uwadze przynajmniej częściowe uregulowanie zobowiązań w stosunku do wspomnianych wierzycieli. Głównym warunkiem powodzenia Spółki jest więc restrukturyzacja zadłużenia, które obecnie wynosi blisko 5 mln zł.

W ramach nowej strategii, której ostateczna wersja ma zostać przedstawiona w styczniu przyszłego roku, planowany jest rozwój anglojęzycznego portalu Poland.com, który będzie promował Polskę zagranicą. Anglojęzyczny serwis uruchomiony w marcu br. jest, według zapewnień przedstawicieli spółki najpopularniejszą częścią Poland.com. Miesięcznie odwiedza go blisko 100 tys. użytkowników z kilkudziesięciu krajów świata, w tym ze wszystkich krajów europejskich. Liczba odsłon w miesiącu przekracza 300 tysięcy, a średni czas wizyty jednego użytkownika to ponad 9 minut.

Portal anglojęzyczny adresowany jest do obcokrajowców zainteresowanych naszym krajem. Jego dalszy rozwój przewiduje rozbudowę kanałów tematycznych poświęconych biznesowi, turystyce i kulturze.