Wielka migracja

AT&T zakończy w tym tygodniu przenoszenie swoich użytkowników do sieci AT&T Broadband, po tym jak w miniony weekend dotychczasowy dostawca Internetu - ExciteAtHome odłączył ich od Sieci. Inni partnerzy bankrutującego ExciteAtHome tworzą własne sieci by utrzymać swoich klientów.

AT&T poinformowało o przeniesieniu około 40% z 850 tys. klientów do swojej własnej zapasowej sieci, po tym jak Excite odciął im w miniony weekend dostęp do Internetu. W poniedziałek AT&T udało się przenieść ponad 330 tys. swoich użytkowników do nowej sieci AT&T Broadband. Trwa "przeprowadzka" kolejnych użytkowników, która zakończyć się powinna w tym tygodniu.

Z kolei Comcast Cable Communications oraz Cox Communications poinformowały o zawarciu z Excite porozumienia o utrzymania współpracy do czasu, gdy będą posiadały własne sieci. Ich uruchomienie ma ma nastąpić na przestrzeni kilku miesięcy. Porozumienie kosztowało firmy 320 mln USD.

Około 850 tys. użytkowników AT&T Broadband straciło dostęp do Sieci po tym, jak sąd przed którym toczy się postępowanie upadłościowe Excite zezwolił dostawcy na odłączenie użytkowników w celu wynegocjowania lepszych warunków w rozmowach z AT&T. AT&T jest właścicielem 23% udziałów w ExciteAtHome i chce przejąć pozostałe udziały, jednak wierzyciele Excite uważają, że zaproponowana kwota 307 mln USD to zbyt mało.