HP Polska podała wyniki za rok finansowy 2001

W zakończonym 31 października roku finansowym, polskie przedstawicielstwo HP odnotowało ogólny wzrost przychodów o 5,3% i wzrost sprzedaży usług informatycznych o 59%. Udział usług w całkowitym bilansie firmy wynosi obecnie ponad 28%.

W br. HP Polska osiągnął 373,1 mln USD przychodów, o ponad 5% więcej niż w roku ubiegłym. HP Polska miało natomiast 59-proc. wzrost sprzedaży usług informatycznych – z 66,5 mln USD w roku 2000 do 105,7 mln USD w 2001.

Według Gfk Polonia, w pierwszych III kw. 2001 roku udział HP w polskim rynku drukarek atramentowych wynosił 76%. Według IDC, w tym samym okresie HP miało 55% rynku drukarek laserowych, natomiast sprzedaż desktopów wzrosła o 70%, a notebooków – o 500% ( obecnie daje to firmie czwarte miejsce pod względem ilości sprzedaży notebooków w Polsce), w stosunku do ub. r.

W zakończonym roku finansowym firma kontynuowała współpracę ze swoimi dotychczasowymi klientami oraz pozyskała nowych. Firma zrealizowała m.in. kilka wdrożeń opartych o technologie HP Netaction - oprogramowanie do tworzenia usług internetowych. Do najważniejszych partnerów HP należą obecnie Computerland, Microsoft, Oracle, Prokom, SAP, Softbank oraz Ster Projekt. Główni dystrybutorzy sprzętu HP w Polsce to ABC Data, JTT, Tech Data i Techmex. HP posiada obecnie sieć ponad 200 autoryzowanych partnerów handlowych.

Całkowity przychód Hewlett-Packard wyniósł w 2001 roku finansowym 45,2 mld dolarów.