Ostatnia decyzja prezesa Rzepki

Dominujący polski operator zaimplementuje u siebie system zarządzania relacjami z klientem klasy CRM. Jego wdrożeniem zajmie się spółka Sofrecom we współpracy z Prokomem i PricewaterhouseCoopers Consulting.

Telekomunikacja Polska SA podjęła wczoraj decyzję o wyborze podmiotu, który wdroży u niej system do zarządzania kontaktami z klientem klasy CRM (Customer Relationship Management). Została nim spółka zależna France Telecom – Sofrecom, która we współpracy z Prokom SA i PricewaterhouseCoopers Consulting zaimplementuje w TP SA system budowany w oparciu o nową aplikację PeopleSoft 8 CRM.

24 października TP SA podpisała list intencyjny z Sofrecom Polska Sp z o.o., reprezentującym konsorcjum utworzone przez firmy Sofrecom, Prokom oraz PricewaterhouseCoopers Consulting. W komunikacie Telekomunikacji Polskiej SA poinformowano, że list intencyjny dotyczy „wstępnej współpracy oraz prowadzenia wyłącznych negocjacji w celu zawarcia umowy na pilotażowe wdrożenie w TP SA Systemu Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM)”.

Do końca przyszłego tygodnia TP SA uzgodni z konsorcjum strategię wdrożenia systemu. Strony uzgodniły, że wynegocjują umowę w ciągu miesiąca od dnia podpisania listu intencyjnego.

W przetargu na wdrożenie systemu CRM w TP SA, który został ogłoszony kilka miesięcy temu, swój udział zgłosiły oprócz Sofrecomu następujące konsorcja: Alcatel, Cap Gemini wraz z ComputerLandem, ComArch oraz Hewlett-Packard. Wartość kontraktu na wdrożenie systemu CRM szacuje się na około 100 mln złotych.