Salon w płatnej prenumeracie

Internetowy magazyn Salon, zamierza wprowadzić opłaty za korzystanie z zawartosci serwisu informacyjnego, w tym relacji z najważniejszych wydarzeń na świecie. Przedstawiciele witryny liczą na zdobywanie 250 - 300 subskrybentów dziennie.

Roczna opłata w działającym online od 6 lat magazynie ma wynosić 30 USD, a dwuletnia – 50 USD. Salon zamierza do końca roku pozyskiwać 250 do 300 subskrybentów dziennie. W ciągu półroku Salon zamierza, według informacji wydawcy magazynu Davida Talbota, uzyskać tą drogą połowę przyszłorocznego budżetu magazynu, który ma wynosi 7,5 mln USD.

Te zmiany pośrednio potwierdzają wszelkie informacje o słabości internetowego rynku reklamowego. Inny serwis internetowy oparty na podobnym pomyśle, Contentville, zawiesił działalność w miniony piątek. Szef Contentville, Steven Brill, wyjaśnił w liście pożegnalnym, że „pomysł na Contentville po prostu nie sprawdził się”. Zdaniem analityków, model płatnej subskrypcji także nie jest jednak łatwym sposobem uzyskiwania przychodów.

Według Davida Talbota, Salon zdobył już 15,5 tys. płatnych subskrybentów na część zawartości witryny udostępnianą odpłatnie od kwietnia br. Od początku br. akcje Salonu nie są notowane na Nasdaq.