Koniec partnerskiej promocji Bankiera

Bankier.pl postanowił zakończyć działalność programu partnerskiego, promującego portal na 14 tys. stron domowych. Niewykluczone że wróci on w zmienionej i wzbogaconej formule, teraz jednak Bankier skupi się na połączeniu z Euromoney.pl.

Program uruchomiono w lipcu ub.r. Uczestnicy brali udział w promocji internetowej Bankier.pl, w zamian otrzymując wynagrodzenie. Po roku działalności w programie zanotowano 14 tys. stron domowych. Bankier podziękuje swoim partnerom za współpracę do końca września br.

Decyzja o takim sposobie promocji wynikała, jak mówi Bogusław Serafin, redaktor naczelny Bankiera, z jego większej efektywności od reklam w mediach tradycyjnych. „Porównanie kosztów tradycyjnej reklamy i kosztów naszego programu wygląda jak porównanie słonia i mrówki” – ocenił Bogusław Serafin.

Ponadto, wg Bogusława Serafina, rozmach przedsięwzięcia nieco zaskoczył organizatorów. „Liczba partnerów, uczestniczących w programie zbliżyła się do granic możliwości ogarnięcia żywiołu – to także powód zaprzestania jego działalności. Natomiast nieuczciwe próby wykorzystywania uczestnictwa w programie stanowiły margines i nie miały żadnego wpływu na tę decyzję” – zapewnił Bogusław Serafin.

„Bankier wystarczająco ustabilizował już swoją pozycję na rynku. Obecnie chcemy raczej utrzymać grupę posiadanych klientów i proponować im nowe możliwości usług” – stwierdził Bogusław Serafin. Takie postępowanie wynika też, wg redaktora naczelnego Bankiera, z ogólnej sytuacji polskiego rynku internetowego.