Kwestia zaufania

Większość internautów woli przekazywać poprzez Internet swoje dane osobowe firmom i instytucjom znanym z tradycyjnej gospodarki, niż portalom, czy dostawcom usług internetowych.

Według badań przeprowadzonych przez agencję Jupiter Media Metrix, większość internautów kontaktuje się i korzysta z usług tych samych firm i instytucji, które obsługiwały ich w tradycyjny sposób. Im także przekazują dane osobowe i finansowe.

Firma przebadała przyzwyczajenia 1989 internautów, błąd statystyczny w badaniu wynosi 3%. Tylko 5% internautów z ponad pięcioletnim stażem w surfowaniu było skłonnych na tyle zaufać portalom i firmom ISP, żeby przekazać im dane prywatne. Ponad 36% internetowych „weteranów” i 12% tych sieciowych klientów, którzy surfują krócej niż rok przechowywało poufne informacje w sieciowych przedstawicielstwach swoich tradycyjnych usługodawców. Odpowiednio 31% i 13% internautów z różnym stażem przekazało online tego typu informacje bankom.

W podsumowaniu raportu JMM podkreśla, że mimo przewagi nad firmami ISP - banki i inne tradycyjne firmy powinny rozwijać prace nad integracją swojej oferty online.

<i>Źródło: CNET.com</i>