Reklama czuła na ciśnienie

Twórcy internetowej reklamy coraz lepiej znają swojego odbiorcę. Na przykład dlatego, że wiedzą jaką ma pogodę za oknem.

Dom mediowy IDMnet, należący do grupy Super Media, wprowadza na rynek reklamy internetowej nowy produkt: IDMmeteo. Jest to rozwiązanie pozwalające wyświetlać reklamy w zależności od pogody. System otrzymuje informacje o aktualnej sytuacji meteorologicznej w całej Polsce, z podziałem na województwa. W przypadku nierozpoznanego rejonu podawana jest uśredniona prognoza dla całej Polski. Informacje pogodowe aktualizowane są co godzinę z uwzględnieniem zachmurzenia, temperatury, odczuwalnej temperatury, wilgotności i ciśnienia powietrza, opadów deszczu, śniegu, gradu czy burzy. Stosowanie do rozpoznanych warunków meteo wyświetlane są reklamy.

Twórcy systemu wymieniają pośród jego potencjalnych zastosowań np. reklamowanie kawy - która może być „serwowana” w zależności od ciśnienia atmosferycznego, pizzy - ponieważ podczas deszczu następuje wzrost jej zamówień on-line a lodów i napojów podczas upałów. Według przedstawicieli IDMnet system może zachęcić firmy sektora dóbr szybko zbywalnych (FMCG) do reklamowania się w Sieci. Jak przyznają, firmy te dopiero się przymierzają do internetowej reklamy. Potrzebny jest ten „pierwszy, odważny”, który pociągnie za sobą konkurentów i wywoła reakcję łańcuchową.

Według informacji IDMnet to pierwsza tego rodzaju usługa na świecie. Jej celem jest przede wszystkim wywołanie zaskoczenia użytkownika tym, jak dużo wie o jego sytuacji reklamodawca.