Arena strat

5,3 mln zł straty netto poniósł portal w II kwartale 2001 roku. Pierwsze półrocze portal zamknął stratą w wysokości 7,7 mln zł. Wyniki finansowe firmy wyraźnie się pogorszyły; zarząd spółki kładzie to na karb nieudanej emisji akcji.

Wartość sprzedaży wyniosła w II kw. 246 tys. zł, czyli stanowiła 38% całkowitej sprzedaży w pierwszym półroczu 2001. Jej wartość spadła zatem z kwartału na kwartał o 39%. W II kw. strata operacyjna spółki wyniosła 4,3 mln zł a strata netto 5,3 mln zł. Oznacza to, że II kw. przyniósł 64% straty operacyjnej i 68% straty netto spółki w całym pierwszym półroczu. Zarząd spółki tłumaczy te straty odpisami na aktualizację wartości majątku trwałego (ok. 1,8 mln zł) oraz kosztami związanymi z emisją akcji, promocją tejże emisji i promocją portalu po emisji. Koszty nieudanego wprowadzenia portalu na giełdę wyniosły 1,5 mln zł.

Arena stara się zmniejszyć koszta funkcjonowania. W ciągu ostatnich miesięcy zawarła szereg umów o współpracy z tytułami prasowymi (Wprost, Biznesweek) i serwisami internetowymi (Biznesnet, Wakacje.pl, Panorama Firm). Ich celem było pozyskanie treści ze źródeł zewnętrznych za darmo, lub na zasadzie rozliczeń barterowych. Dla redukcji kosztów Arena zrezygnowała z wyszukiwarki Infoseek i zdecydowała się na korzystanie w modelu ASP z NetSprinta warszawskiej firmy XOR Internet. Mimo to koszty portalu spadły w porównaniu do pierwszego kwartału tylko minimalnie.

Dla porównania, według wstępnego raportu dla GUS, przychody Interii w II kw. 2001 r. wzrosły o 280%, chociaż i ten portal wciąż ponosi straty. Dzisiaj Interia powinna opublikować ostateczne dane za II kw.