Kolejny krok
- Łukasz Dec,
- 22.06.2001, godz. 12:25
Excite@Home odchodzi od modelu firmy medialno-dostępowej i coraz wyraźniej zmierza w kierunku usług telekomunikacyjnych.
Ostatnia transakcja - umowa z dwoma czołowymi amerykańskimi operatorami telewizji kablowej - Coxem i Comcastem - wskazuje, że kurs obrany przez nową prezes zarządu Patti Hart jest utrzymywany. Wobec słabości rynku reklamowego w USA, stara się ona położyć większy nacisk na świadczenie usług dostępowych, a szczególnie szereokopasmowych.
Coraz większą uwagę koncernu przyciaga sektor klientów korporacyjnych. Excite@Home zamierza także dzierżawić swoja sieć kablową innym operatorom Internetu. Ambicją koncernu jest skuteczna rywalizacja z innymi dostawcami "szybkiego" Internetu - AOL i Earthlink. Zdaniem analityków przy wsparciu głównego akcjonariusza - AT&T, największej amerykańskiej firmy telekomunikacyjnej - jest to możliwe.
Koncern nie mówi natomiast nic o inwestycjach w sektorze medialnym, chociaż jego składową część stanowi jeden z najpopularniejszych amerykańskich portali - Excite i kilka witryn wertykalnych.
Realizacja telekomunikacyjnych planów będzie uzależniona od uzyskania środków finansowych. Excite@Home nie może w tej sprawie dojść do porozumienia z AT&T.
<i>Źródło: Financial Times</i>