100 mln w dwa lata

Sieć Datastar była budowana z myślą o klientach korporacyjnych i dostępne usługi są skierowane głównie do nich.

W rok od momentu uruchomienia działalności sieci Datastar, należącej do firmy Crowley Data Poland (CDP), spółka wprowadziła kolejną usługę - dedykowany dostęp do międzynarodowego Internetu.

Nowa oferta, podobnie jak poprzednie, skierowana jest do klientów instytucjonalnych. Polega ona na zapewnieniu szybkiego i stałego połączenia między Intranetem klienta, a wybraną siecią międzynarodową. „Liczymy przede wszystkim na portale, firmy oferujące dostęp do Internetu i aplikacje w modelu ASP oraz na spółki zajmujące się handlem w Internecie” - powiedział Marcin Galwas, dyrektor marketingu CDP. Obecnie sieć Datastar obsługuje dwustu partnerów. Plany zakładają, że do końca 2001 r. będzie ich ok. 500. „Chcielibyśmy pozyskać 80% klientów biznesowych w każdym mieście” - mówi Marcin Galwas. Spółka nie posiada własnych łączy, a jedynie je dzierżawi. Partnerami CDP są Telekomunikacja Polska, Tel-Energo, El-Net, Polska Telefonia Cyfrowa i Netia. „Jesteśmy przygotowani także do świadczenia usługi VoIP, ale z powodu braku uregulowań prawnych nie wprowadzamy tej usługi do oferty” - powiedział Jarosław Roszkowski.

Sieć Datastar umożliwia szybką transmisję danych oraz dostęp do Internetu. Oferuje łącza o bardzo dużej przepustowości. Działa obecnie w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście i na Śląsku. W tym roku mają do niej zostać podłączone Kraków i Wrocław, a następnie Łódź i Szczecin.

„Licząc od 2000 r. całość naszych inwestycji pochłonie 100 mln zł. Powinny one zwrócić się po siedmiu latach” - deklaruje Jarosław Roszkowski, dyrektor generalny CDP. Do końca tego roku zainwestowane zostanie 30 mln USD, zaś w 2002 r. kolejne 50 mln USD.