4Media na minusie

5,8 mln zł straty netto poniosły w ubiegłym roku 4Media. Zagrożone finanse firmy ma uratować emisja akcji serii F i G, która powinna przynieść 10 mln zł.

Przychody firmy w zeszłym roku wyniosły 3,8 mln zł i były niższe o 59% w stosunku do 1999 r. Jednocześnie strata netto 4Mediów powiększyła się o 305%, do 5,8 mln zł. W zeszłym roku firma zmieniła właścicieli i profil działania. Akwizycje w sektorze medialnym (prasa, rozgłośnie radiowe, drukarnie, Internet) przyczyniły się powstania strat, chociaż 4Media regulowały na ogół należności akcjami przyszłych emisji. W I kw. br. spółka wykazała 0 zł przychodu i prawie 2 mln zł straty netto.

Przejęcie spółki TheMothership Poland (właściciela portalu Ahoj) zmusiło 4Media do uporania się z kilkoma milionami złotych długu jakie ciążyły na TMS. Holding medialny twierdzi, że problemy finansowe rozwiąże rejestracja emisji akcji F i G, dzięki której spółka uzyska 10 mln zł.