4 mln - na serio!

Serwis Serio.pl uzyskał blisko 4 mln zł w ramach drugiej rundy finansowania.

Na podniesienie kapitału w serwisie Serio.pl zdecydowali się: dotychczasowy akcjonariusz inkubator internetowy e-Katalyst i NFI Magna Polonia. Wyłożyły one razem 3,9 mln zł: fundusz - 2,8 mln zł i inkubator - 1,1 mln zł. Po tej inwestycji e-Katalyst posiada 44,5% udziałów w serwisie a NFI Magna Polonia 31,1%. Pozostała pula udziałów należy do założycieli i zarządu serwisu.

Pozyskane środki pozwolą serwisowi na funkcjonowanie do końca I kw. 2002 r. Akcjonariusze nie mają jeszcze sprecyzowanych planów co do sposobu i terminu wyjścia z inwestycji.

Serio.pl stawia sobie za cel prezentację podmiotów i oferty małych i średnich przedsiębiorstw potencjalnym nabywcom ich towarów i usług. Serwis nie będzie elektroniczna giełdą, a jedynie witryną służącą wymianie informacji. Będzie pobierał miesięczną opłatę abonamentową w wysokości 20-100 zł w zamian za umieszczenia oferty w serwisie. Drugim źródłem dochodów będzie pośrednictwo we współpracy pomiędzy dużymi dostawcami towarów i usług (banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, operatorzy telefoniczni) i zarejestrowanymi użytkownikami serwisu. Przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej nie powinny przekroczyć 5% obrotów. "Do końca roku spodziewamy się ok. 5 tys. płacących abonament użytkowników" - ocenił partner zarządzający e-Katalysta James Van Bergh.

Do czerwca, po 3 miesiącach działalności, liczba zarejestrowanych firm sięgnęła 1 tys. Za pośrednictwem serwisu wystosowano ok. 2 tys. zapytań ofertowych, zawarto kilkaset transakcji. Do końca bm. - w ramach promocji serwisu - nie pobierano opłat abonamentowych. Zarząd Serio.pl przewiduje, że po zakończeniu promocji liczba zarejestrowanych użytkowników nieznacznie spadnie. Próg rentowności serwis zamierza osiągnąć za ok. 9 m-c.

Prace nad serwisem Serio.pl rozpoczęły się jesienią zeszłego roku; w marcu 2001 r. uruchomiono działalność w Wielkopolsce, po wakacjach Serio.pl skieruje ofertę do firm z całego kraju. "Z technicznego punktu widzenia pełną funkcjonalność już osiągnęliśmy, chodzi jeszcze o zebranie ofert z pozostałych części kraju" - wyjaśnił wiceprezes bizCentrum (właściciela Serio.pl) Krzysztof Blusz.