Turystyka on-line

Serwis turystyczny Virtual Trip zamierza uruchomić w maju platformę ofert biur podróży.

Na platformie będą prezentowane oferty różnych biur podróży, od sprzedaży których Virtual Trip będzie pobierał prowizję. Odbiorcami ofert mają być odbiorcy indywidualni i instytucjonalni. O tym drugim charakterze platformy - B2B - przedstawiciele Virtual Trip nie chcą na razie nic mówić ponadto, że wystartuje za ok. 2 miesiące.

Z nową platformą będzie współpracować katowickie biuro turystyczne Gryf; prowadzone są negocjacje z innymi tour operatorami. „Potencjalnych partnerów najtrudniej przekonać do wprowadzenia płatności on-line za pomocą kart kredytowych, bez której platforma nie ma sensu” - mówi Piotr Kluczewski z Virtual Trip. Na dobrej drodze są rozmowy z jednym z dużych niemieckich biur podróży.

Virtual Trip spodziewa się pierwszych zysków z platformy po letnim sezonie wakacyjnym. Według przewidywań właścicieli, działający od 1998 r. serwis, stanie się rentowny po zakończeniu najbliższego zimowego sezonu. Teraz jego źródłem przychodu jest sprzedaż powierzchni reklamowej, jednak Piotr Kluczewski nie chciał zdradzić ich wysokości. Przychody z tego źródła powinny stanowić do końca tego roku już tylko 50% całości wpływów. Docelowo głównym źródłem przychodów, będzie sprzedaż usług turystycznych. Obok pośrednictwa w tej dziedzinie Virtual Trip chce sprzedawać własną ofertę.

Jedynym właścicielem serwisu jest częstochowska Agencja Mediów Interaktywnych, która tworzy i wdraża rozwiązania internetowe: witryny, systemy handlowe a także prezentacje multimedialne.