Internet oponą się toczy

Pirelli, włoski producent opon i kabli, podpisał umowę z e.Biscom, firmą specjalizującą się w technologiach internetowych.

Pirelli kupił 1% udziałów w e.Biscom, za cenę 48,7 mln EUR. Umowa dotyczy wspólnej działalności internetowej na polu marketingowym, technologicznym i finansowym. Rozwijane będą m.in. usługi dostępowe, przy użyciu włókien optycznych produkowanych przez Pirelli.

Zgodnie z umową e.Biscom ma świadczyć wszystkim firmom grupy Pirelli usługi dostępu do Internetu, w skali dostosowanej do warunków panujących na rynku. Będzie również tworzyć nowe łącza i oferować usługi na obszarach, gdzie dopiero ma zamiar rozbudowywać infrastruktury internetowe. E.biscom ma również kupić nadwyżkę produkcyjną włókien optycznych producenta opon, w ilości zależnej od ogólnej sytuacji ekonomicznej. Obie firmy stworzą zespół badawczy, którego zadaniem będzie śledzenie trendów rynkowych.

<i>Źródło: Corriere della Sera</i>