Oferta dla średniaków

Tylko 27% największych polskich firm korzysta z usług hostingowych. Najważniejszymi barierami jest nieznajomość usług, a także poczucie braku bezpieczeństwa zasobów powierzonych obcym serwerom.

Firma badawcza MEMRB na zlecenie eCenter przeprowadziła wywiady w działach informatycznych 100 polskich firm z listy 500 największych w Polsce. Z badań tych wynika, że z usług hostingowych korzysta 27,8 % firm, z usług kolokacyjnych zaś - 16,7 %, a z usług ISP 5,6 %.

Z pośród firm, które tych usług nie wykupują na zewnątrz, 4% wyraża zainteresowanie hostingiem i kolokacją a 11,1 % usługami ISP. Przedstawiciele tych firm wskazują na oszczędności na kosztach sprzętu i pracowników oraz lepszy serwis wyspecjalizowanych firm, jako argumenty za skorzystaniem z ich usług.

Przedstawiciele firm, które tymi usługami zainteresowane nie są stwierdzają najczęściej (ponad 50%), „że nie widzą takiej potrzeby”. Konkretnymi argumentami „przeciw” była obawa o bezpieczeństwo danych i fakt posiadania własnych specjalistów. Niektórzy badani twierdzili, że skorzystanie z usług na zasadzie outsourcingu podwyższa ich koszty.

MEMRB przeprowadził także wywiady z przedstawicielami firm internetowych na temat omawianych usług. Konkluzje tych wywiadów to m.in. niska świadomość możliwości skorzystania z tych usług i brak merytorycznej wiedzy na ich temat. Ankietowani twierdzą, że usługi te są odpowiednie dla średnich firm, które takie rozwiązania już stosują, narzekając jednocześnie na wysokie koszty.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.