BBC limitowane

Brytyjskie władze przeciwstawiły się niektórym formom komercyjnej działalności BBC w Internecie.

Rząd brytyjski zapowiedział wszczęcie 3 dochodzeń w sprawie niektórych przedsięwzięć BBC. Chodzi o kontrolę, czy brytyjski koncern medialny wyraźnie rozgranicza swoją publiczną misję od działalność komercyjnej, która powinna być realizowana wyłącznie za pośrednictwem BBC Worldwide. Władze obawiają się także, czy nie następuje przepływ funduszy od „publicznej” działalności BBC (która pobiera opłaty od abonentów) do komercyjnych przedsięwzięć firmy.

Na wszczęcie śledztwa nalegały konkurencyjne firmy medialne i internetowe, które obawiały się, że wejście BBC na rynek reklamowy i sprzedaży treści ograniczy ich źródła dochodu. Rząd nie uznał argumentacji BBC, że komercyjne działania pozwolą na obniżenie opłat subskrypcyjnych w Wielkiej Brytanii. Równie nie przekonywujące okazało się lokowanie przez BBC internetowych przedsięwzięć za granicą. Zdaniem konkurencyjnych firm Brytyjczycy mogliby przecież swobodnie korzystać z tych witryn, co prawdopodobnie przyciągnęłoby brytyjskich reklamodawców.

BBC naraziło się władzom takimi projektami, jak komercyjna witryna informacyjna BBCNews czy darmowe udostępnianie treści (ang.content) Yahoo! i witrynom operatorów telekomunikacyjnych.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.