AltaVista coraz mniejsza

AltaVista zamierza zwolnić kolejne 25 procent swoich pracowników. Krok ten jest podyktowany koniecznością redukcji kosztów funkcjonowania firmy.

Zwolnienia mają dotknąć 200 pracowników. Będzie to już trzecia w ciągu roku redukcja zatrudnienia w firmie. AltaVista zamierza skupić się przede wszystkim na rozwoju rozwiązań w dziedzinie wyszukiwania, ograniczając swoje prace nad zawartością portalu – krokiem w tym kierunku było m.in. zwolnienie we wrześniu pracowników zajmujących się opracowaniem treści do serwisów.

Według grudniowych danych Media Metrix, AltaVista jest na 11 miejscu w światowym rankingu popularności portali. Natomiast PC Online dał jej w listopadzie tylko 19 miejsce. Spadek przychodów ze sprzedaży reklam, który dotknął ostatnio portale internetowe, uderzył także w AltaVistę. Właściciel firmy, holding CMGI, od kilku miesięcy więc redukuje koszty działalności. W grudniu zawieszono działalność providera 1stUP, który oferował bezpłatny dostęp do Internetu – ok. 3 milionów klientów korzystało z Sieci bez opłat, mając jedynie włączone okienko z reklamami AltaVisty. Podano, że inny provider będzie oferował nieograniczony dostęp do Sieci, jednak będzie to kosztowało ok. 22 dolarów miesięcznie.