Zimowa depresja europejska

Europejskie firmy w coraz mniejszym stopniu są zainteresowane inwestycjami w B2B i ASP – wynika z badań przeprowadzonych przez bank Morgan Stanley Dean Witter.

Badania przeprowadzono w ponad 400 europejskich firmach, pod kątem planowanych inwestycji w najbardziej obiecujące, jak się powszechnie uważa, dziedziny e-biznesu. Okazało się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy poziom zainteresowania inwestycjami w B2B spadł o 42%, natomiast ilość firm deklarujących nie zwiększanie zaangażowania w ten sektor wzrosła o 32%. Firmy są jeszcze oszczędniejsze w planach wydatków na sektor B2C, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Najmniej zainteresowania tą dziedziną wykazują banki, nieco więcej towarzystwa ubezpieczeniowe i handel detaliczny.

Podobnie straciły na atrakcyjności w oczach menadżerów firm usługi APS. Ilość firmy, które w planach inwestycyjnych temu sektorowi nadają wysoki priorytet, spadła z 50% w czerwcu tr. do 37% obecnie.

Jedną z broniących się dziedzin IT są systemy wspomagające zarządzanie firmami i kontaktami z klientem, zainteresowanie którymi wzrosło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.