UPC przeinwestowało

Holenderski operator telekomunikacyjny poinformował o większej niż oczekiwano stracie netto za trzeci kwartał 2000 roku.

Wyniosła ona 550 mln dolarów i była trzykrotnie wyższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

United Pan-Europe Communication podaje, że blisko jedną czwartą tej straty „zawdzięcza” niekorzystnym kursom obcych walut, które obniżyły wartość jego finansowych inwestycji. Mimo to główną przyczyna strat są ogromne koszta ambitnego programu zdobycia 35 000 abonentów przed końcem tego roku. UPC oferuje im kompleksową dostawę telewizji cyfrowej, Internetu i usług telefonicznych. Do końca przyszłego roku zamierza obsługiwać w sumie 300 000 abonentów. Ten cel wydaje się możliwy do zrealizowania. Już teraz, należący do UPC dostawca usług internetowych ExciteChello, ma 264 000 abonentów (przyrost w trzecim kwartale wyniósł 21 procent).

UPC spodziewa się znacznie zmniejszyć stratę przed końcem tego roku, dzięki redukcji kosztów (których, nie podano).

UPC działa także w Polsce jako UPC Telewizja Kablowa (po wykupieniu Polskiej Telewizji Kablowej). Teraz oferuje telewizję kablową, zamierza w niedalekiej przyszłości zaoferować szybki dostęp do Internetu w największych miastach Polski. W przyszłości być może zajmie się usługami telefonicznymi.